Design
Stichting KAP is een organisatie die zich bezig houdt met kleinschalige drinkwaterprojecten in Afrika. Deze kleinschaligheid komt tot uitdrukking in het logo, waar een individu op typisch Afrikaanse wijze de boodschappen naar huis brengt. Op de achtergrond de ondergaande zon.
Van den Hove Consultancy was een bedrijf dat financiële adviezen gaf aan bedrijven. De H en de C van de naam vormen samen een 3D logo.
Inmiddels is het bedrijf opgehouden te bestaan.
Bedrijven die gespecialiseerd zijn in elektronische werkzaamheden zijn vaak te herkennen door de kleur blauw in het logo. De blauwe kleur in het logo van Van Hastenberg Elektro geeft een uitslag van een meting weer.
Zoals de naam al aangeeft houdt Van den Heuvel Betonboringen zich bezig met het boren in beton. In het logo is de bovenkant van een betonboor verwerkt.
HRQ Personeelsadvies is een bedrijf dat zich richt op HRM (Human Resource Management) en organisatieontwikkeling. De Q staat voor Quality en voor Quinten, de achternaam van de eigenaresse.In het logo is een uitbundig persoon te zien, maar ook 4 personen aan tafel.
RDLW Geveltechniek is een timmerbedrijf dat gespecialiseerd is in geveltechniek. Dit komt in het logo tot uitdrukking door de vereenvoudigde weergave van gevelplaten op een gebouw.
Shocky 1 Consult is een adviesbureau voor schokbrekers. De gekantelde tekst op de achtergrond geeft het schokken weer.
De eigenaar van Hoveniersbedrijf Brouwers kwam zelf met het idee om de letters Brouwers te vullen met afbeeldingen van hop. Ook wilde hij graag een spiegeling onder het logo. Studio Outsider heeft dit verder uitgewerkt.
De eigenaar van Versantvoort Dakbedekking wilde graag een brander in het logo verwerkt hebben. Het dakleer met de naam van het bedrijf erop wordt door de brander op het dak bevestigd.
Pro Leather Belts produceert eenvoudige degelijke riemen. Het logo geeft een opgerolde riem weer.
Het logo van Hoveniersbedrijf leent zich goed voor zowel een witte als zwarte achtergrond. In de huisstijl wordt gebruik gemaakt van een hopblad, dat ook terugkomt in het logo.
De diverse tinten blauw die in het logo van RDLW voorkomen, zijn ook terug te vinden in de huisstijl. De panelen zijn op de achtergrond als watermerk terug te vinden.
De gele kleur van de zon in het logo voert de boventoon in de huisstijl van Stichting KAP. Hiermee wordt het opwekkende karakter van de stichting benadrukt.
De kleur paars moest nadrukkelijk aanwezig zijn. Door de vorm van het logo ook door te zetten in de vormgeving van het briefpapier, heeft dit een wat speels karakter gekregen.
Voor een initiatief van bewoners, om een speeltuin op te knappen en een kunstgras speelveldje aan te leggen, wordt aandacht gevraagd bij medebewoners van de wijk om mee te doen. Bewoners kunnen zich opgeven voor de informatieavond, waarbij tevens uitleg wordt gegeven over de nieuw te vormen wijkraad.
Om de stichting te promoten heeft stichting KAP een folder uitgebracht met informatie over de stichting. In verband met het tienjarig bestaan van de stichting heeft Studio Outsider de folder in een nieuw jasje gestoken.
Om donateurs te werven heeft Stichting KAP gevraagd om een folder te ontwerpen, waarbij geldt gedoneerd kan worden. De folder geeft uitleg over de stichting en biedt de mogelijkheid om doormiddel van een formulier geld te doneren.
Voor Schoonmaakbedrijf LEAN heeft Studio Outsider een promotiefolder ontworpen voor het terug op kleur brengen van kunststof. Aan de hand van foto's uit de praktijk wordt zichtbaar wat het resultaat is na de behandeling.
Voor de jubileumeditie van het familietoernooi in combinatie met de jaarlijkse vlooienmarkt heeft Studio Outsider een poster ontworpen om dit evenement op het terrein van v.v. Boskant extra aandacht te geven.
Bij v.v. Boskant worden regelmatig evenementen rondom wedstrijden georganiseerd. In veel gevallen ontwerp Studio Outsider hiervoor de aankondigingsposter.
Deze aankondiging is gemaakt voor het Stoplichtfeest op Valentijnsdag 2016.
Bij v.v. Boskant worden regelmatig evenementen rondom wedstrijden georganiseerd. In veel gevallen ontwerp Studio Outsider hiervoor de aankondigingsposter.
Deze aankondiging is gemaakt voor een 90's party in november 2015.
Jaarlijks wordt er bij v.v. Boskant een PubQuiz georganiseerd. Deze wordt steeds aangekondigd met een poster in dezelfde lay-out. De opmaak is echter telkens anders.
Studio Outsider verzorgt hiervoor het ontwerp.
Af en toe speelt v.v. Boskant een avondwedstrijd voor de competitie, met als doel hier een feestavond aan te koppelen. De lay-out blijft hierbij vrijwel altijd hetzelfde. Alleen het logo van de tegenstander hoeft dan te worden aangepast.
Studio Outsider heeft hiervoor het ontwerp gemaakt.
Regelmatig worden er bij v.v. Boskant kaarten verstuurd om personen te feliciteren, condoleren of beterschap te wensen.
Studio Outsider heeft hiervoor een wenskaart ontworpen die voor iedere gelegenheid gebruikt kan worden.
Ieder jaar worden de sponsoren van v.v. Boskant bedankt met een presentje en een kerstkaart. Studio Outsider ontwerpt hiervoor de kaart.
De personen die stichting KAP een warm hart toedragen krijgen aan het einde van het jaar een kerstkaart toegestuurd als dank voor hun steun. Studio Outsider verzorgt het ontwerp.
De personen die stichting KAP een warm hart toedragen krijgen aan het einde van het jaar een kerstkaart toegestuurd als dank voor hun steun. Studio Outsider verzorgt het ontwerp.
Tegenwoordig worden uitnodigingen vaak digitaal uitgedaan. Toch blijft een kaart met je naam erop een stuk persoonlijker. Zo kregen alle meiden in Boskant een persoonlijke uitnodiging voor de vriendinnendag van de voetbalvereniging en de opkomst was enorm.
Studio Outsider zorgde voor het ontwerp.
De personen die stichting KAP een warm hart toedragen krijgen aan het einde van het jaar een kerstkaart toegestuurd als dank voor hun steun. Studio Outsider verzorgt het ontwerp.
Marion Beekwilder wilde graag een boek uitbrengen met de visrecepten die ze door de jaren heen heeft uitgewerkt. Samen met haar heeft Studio Outsider het boek samengesteld en voorzien van lay-out. Daarna is het productieproces in gang gezet, waardoor er nu een prachtig boek met heerlijke visrecepten in de winkel ligt.
Roll-up banners zijn uitermate geschikt om een presentatieruimte mee aan te kleden. Stichting KAP maakt hier dan ook regelmatig gebruik van en leent ze ook uit als anderen geld inzamelen voor de stichting.
Twee keer per jaar brengt v.v. Boskant een clubblad uit. Hierin staan alle ins en outs van de voetbalvereniging over de periode van een half jaar vermeld. Op vrijwillige basis verzorgt Studio Outsider al sinds 2008 de lay-out van 'De Bal Is Rond'.
V.V. Boskant was al enige tijd toe aan een nieuwe website. In 2014 heeft Studio Outsider een ontwerp gemaakt dat door Job van Kaathoven (www.jobvankaathoven.nl) verder technisch is uitgewerkt. In januari 2015 is de geheel nieuwe website online gegaan.
Bezoek de site: www.vvboskant.nl
In samenwerking met Job van Kaathoven (www.jobvankaathoven.nl) is de website van KE Trading tot stand gekomen. Studio Outsider heeft de website van deze verkoper van Zuid-Afrikaanse wijnen ontworpen.
Bezoek de site: www.ketrading.com
In 2016 heeft de website van Stichting KAP weer een metamorfose ondergaan. Er is door Studio Outsider een nieuw ontwerp gemaakt en Job van Kaathoven (www.jobvankaathoven.nl) heeft de website technisch helemaal van deze tijd gemaakt.
Bezoek de site: www.skap.nl
© 2016 Studio Outsider